Lejevilkår

Huset er en selvejende – en såkaldt  ‘non-profit’ – organisation som stiller huset til rådighed på forskellige måder.

Der er normale udlejninger til private arrangementer, korte udlejninger til generalforsamlinger, receptioner og lignende, men kan efter aftale med bestyrelsen også stille huset vederlagfrit til rådighed for aktiviteter der er til fælles gavn for lokalbefolkningen omkring Åbyskov forsamlingshus.

Alle lejemål omfatter parkeringspladsen, alle lokaler (sal, ølstue, bar, køkken) med undtagelse af lokalet på 1. sal.
Huset er af brandmyndighederne godkendt til selskaber op til 90 personer.

 

Hvad koster det at leje Huset?

Kr. 2750 for et døgn.

Tidsrum: kl 12.00 – 12.00 følgende dag.

Slutrengøring, forbrug af energi og vand er inkluderet i lejeprisen.

Tilkøb udvidet lejemål: Man kan udvide reservationen til dagen før, og/eller dagen efter. Se nedenfor.

Kr. 750 per tilkøbt udvidelse.

Man kan udvide reservationen til fra kl 15 dagen før, og/eller til kl 22 dagen efter, for 750 kr per tilkøb.

Eksempler: 

Fredag kl 15 til Søndag kl 12 :  750 + 2750 = 3500 kr.

Fredag kl 15 til Søndag kl 22 :  750 + 2750 + 750 = 4250 kr.
Det er et meget populært tilkøb ved større arrangementer som bryllup, barnedåb og rund fødselsdag.

Kr. 700 (plus eventuel tilkøb af rengøringsassistance)

Forbrug af energi og vand er inkluderet i lejeprisen – men ikke rengøring.

Rengøring står man selv for, og den skal være afsluttet indenfor de 5 timer. Alternativt kan man bestille rengøringsassistance fra viceværten. Så kan man bruge mere tid til arrangementet.

Kr. 800 (plus eventuel tilkøb af rengøringsassistance)

Forbrug af energi og vand er inkluderet i lejeprisen – men ikke rengøring.

Rengøring står man selv for, og den skal være afsluttet indenfor de 5 timer. Alternativt kan man bestille rengøringsassistance fra viceværten. Så kan man bruge mere tid til arrangementet.

Kr. 1600 (plus eventuel tilkøb af rengøringsassistance)

Forbrug af energi og vand er inkluderet i lejeprisen – men ikke rengøring.

Rengøring står man selv for, og den skal være afsluttet indenfor de 5 timer. Alternativt kan man bestille rengøringsassistance fra viceværten. Så kan man bruge mere tid til arrangementet.

Tilvalg, ekstraudstyr

Gennem støttegruppens aktiviteter er der skaffet flere muligheder til at udstyre din fest.
Det kan være ting som duge, lysestager, varmeplader, viskestykker og meget mere.

Spørgsmål og svar

Adgang til huset er som udgangspunkt fra kl 12 til 12 følgende dag (24 timer).

Som nævnt ovenfor kan man vælge et udvidet lejemål. 

Det skal være muligt for viceværten at udføre rengøring m.m. fra 10 til 14 hvis der er anden udlejning umiddelbart før eller efter.

Adgang til huset i det aftalte tidsrum, samt: 

  • Køkken med alt udstyr
  • Service, borde, stole, diverse lysestager og pynt
  • Musikanlæg
  • Flagstang og flag
  • Al forbrug af vand, varme og strøm (NB: midlertidigt energitillæg)
  • Almindelig slitage
  • Viskestykker
  • Håndopvaskemiddel (sulfo)
  • Karklude
  • Store affaldsække
  • Store klare affaldssække til dåser fra øl eller sodavand
  • Assistance til arrangementet (hjælpere, serveringspersonale osv.)

Ved en normal udlejning og udvidet lejemål er slutrengøring inkluderet i lejeprisen.

Ved forenings-lejemål eller korttids-lejemål  skal lejeren selv foretage slutrengøring, og den skal være afsluttet indenfor de 5 timer. 

Alternativt kan lejeren forud bestille rengøringsassistance fra viceværten.

Lejers ansvar efter arrangementet

Oprydning

  • Køkken
    • Service, bestik og glas tørres af efter opvask i opvaskemaskine og stilles på plads.
    • Madvarer fjernes. 
    • Ovne, komfurer og køleskabe rengøres. 
    • Køleskabe slukkes og efterlades med åbne døre. 
    • Fryser skal forblive tændt.
  • Affald
    • Skraldespande tømmes. Affaldscontainere findes på parkeringspladsen.
    • Tomme flasker fjernes. Flaskecontainer er ved siden af affaldscontainerne.
    • Dåser lægges i klare sække og stilles ved siden af affaldscontainerne.
    • Papkasser må ikke komme i affaldscontainerne, men skal foldes ud og stilles i baggangen ved døren.
  • Lokale
    • Borde tørres af og stilles som da huset blev modtaget.
    • Stole stables max. 5 pr. stak og stilles som da huset blev modtaget.
    • Der fejes og/eller støvsuges i de anvendte lokaler.

Aflevering

Ved aflevering vurderes husets stand og service tælles op.

Ønsker lejeren at deltage i vurderingen, aftales tidspunkt ved udlevering af nøgle.

Ønsker man ikke at deltage, accepterer lejeren vurderingen og evt. fastsættelse af erstatningskrav/betaling for ekstra rengøring.

Kan rengøring/oprydning ikke godkendes, og viceværten dermed har ekstra arbejde, beregnes ekstratid med 300 kr pr time + moms. 

Kontakt, vicevært, tilvalg og nøgle

Udlejning af huset, Udlevering af nøgle og rengøring, aftale om tilvalg varetages af:

ChristianeGammelmarkChristiane Gammelmark

Viceværttelefon: 3048 2738

Mail: vicevaert@aabyskov-forsamlingshus.dk

Lejebetingelser

På grund af gentagne kedelige oplevelser ser vi os desværre ikke længere i stand til at udleje forsamlingshuset til ungdomsfester, 18 års fødselsdage og lignende.
Bestyrelsen

Reservation og betaling

For at reservere huset skal en underskrevet lejekontrakt afleveres til kassereren og et beløb betales. Først da er huset endeligt reserveret.

Beløbet der skal betales afhænger af hvor lang tid der er til lejedato. Hvis der er mindre end 2 måneder til lejedato, betales det fulde lejebeløb, ellers forudbetales der 700 kr.

Det resterende lejebeløb skal betales senest 2 måneder før lejedato.  

Lejemålet er kun gældende for den aftalte dato og skal være klargjort til aflevering senest den følgende dag kl. 12:00 med mindre andet er aftalt og påført lejeaftalen.

Afbestilling

Ved afbestilling af huset mere end en måned før lejedato tilbagebetales hele beløbet med undtagelse af forudbetalt leje på 700,00 kr. 

Ved afbestilling mindre end en måned før lejedato tilbagebetales kun et beløb svarende til den forudbetalte leje = 500,00 kr..

Huset lejes ud til lejer under følgende betingelser:

  • Lejer kan benytte al køkkenudstyr og service.
  • Skåle, fade, porcelæn og andre ting, som tilhører huset må ikke fjernes fra forsamlingshuset. Lejeren medbringer selv emballage til madrester m.m.
  • Skader på huset eller på dets inventar, forårsaget af lejeren eller dennes gæster, skal erstattes af lejer til dagspris, eller repareres for lejerens regning.
  • Forsamlingshuset påtager sig intet ansvar for bortkomne eller ødelagte ting.
  • Lejer kan benytte alle lokaler, med undtagelse af kontoret på førstesalen.
  • Lejer er bekendt med at huset er godkendt til maksimalt 90 personer.
  • Lejer er forpligtet til at alle gæster overholder det følgende reglement.

Husreglement

  • Røgmaskine eller tilsvarende må ikke bruges – det vil udløse en meget ubehagelig røgalarm. 
  • Der er rygeforbud i hele huset.
  • Af hensyn til naboer må der ikke spilles høj musik for åbne vinduer. 
  • Det er ikke tilladt at stå på borde og stole.
  • Fyrværkeri kræver politiets tilladelse.
  • Scenen må ikke benyttes uden forudgående aftale 
  • Forsamlingshuset må ikke benyttes til overnatning.