Bestyrelsen 2019

Efter generalforsamlingen 6 marts 2019 har den nye bestyrelse fundet sammen og afholdt første bestyrelsesmøde 31/3-2019.

Første punkt på dagsordenen er at konstituere bestyrelsen, og her er resultatet:

  • Formand : Arne Jensen
  • Næstformand : Jan Hansen
  • Kasserer: Jørgen Larsen
  • Sekretær: Preben Gammelmark
  • Medlem: Elin Boss
  • Medlem: Aase Koefoed
  • Medlem: Karsten Grumløse
  • Suppleant: Jens-Åge Preisler
  • Suppleant: Ulla Henriksen

Vi ser frem til et dejligt og ambitiøst 2019 program.

Byggeriet er snart overstået og vi nyder allerede den nye indgang og de nye toiletter. Der er stadig meget at lave og bestyrelsen går allerede i gang med det næste møde om en uge – 8/4  – for at sikre fremdrift i planlagte aktiviteter.

NemTilmeld – bedre plads til ønsker

NemTilmeld er nu endnu nemmere: 2 gode ændringer er nu på plads.

Dine ønsker

Vores gæster har ofte ønsker til placering, hvem man sidder sammen med  – eller har andre kommentarer i forbindelse med deres tilmelding.

Dertil har vi længe haft et tekstfelt så man kan skrive det ved tilmeldingen – og også ændre det senere.

Dine gæster

Når du bestiller billetter for flere, kan det være dine gæster ikke kommer samtidigt – før dig eller efter dig. Det hjælper så ved indgangen når de nemt kan se hvem du har bestilt pladser til. Dertil har vi feltet : “Andre deltagere”.

Plads til at skrive

Det nye er – at vi på NemTilmeld har fået disse tekstfelter til at være større, så det er nu meget bekvemt at tilføje disse oplysninger.

Alle disse tiltag er til for at gøre det sikkert og gnidningsfrit at håndtere tilmeldinger til arrangementerne.

Dilettant 2019 – start 16 marts

“Farlig Fødselsdag”

Mænd er af det onde, og VI vil IKKE have noget med dem at gøre.
Veninderne har svoret denne veninde ed – og INGEN må bryde den.
Ud med  mændene!!!

Så meget er veninderne helt enige om – og de kender hinanden ud og ind. Anne er lidt kaotisk en gang imellem, Gitte føler hele verden er imod hende, Frida analyserer og kritiserer hele tiden, Diana laver den ene fake news efter den anden, og Helga taler næsten kun gennem mobiltelefonen.
Men INTET kan splitte dem ad.

Og dog…….

Vi opfører “Farlig Fødselsdag” – et stykke skrevet af Henning Lindberg

Anne Ankjær : Marianne Mix Larsen
Jesper Bækstrøm : Preben Gammelmark
Gitte Lind : Gitte L. Jensen
Frida Børup : Aase Kofoed
Diana Møller : Helle Ulm
Helga Wilhelmsen : Anders Jensen

Instruktør : Ellen Larsen
Sufflør : Jytte Pedersen
Lyd og teknik : Preben Gammelmark
Gaffer : Anders Jensen

Stykket opføres 4 gange + generalprøve

Lørdag den 16 Marts kl. 14

Generalprøve – Som en nyhed er der gratis adgang til generalprøven.
Der kan købes kaffe & kage – og baren er åben.

Lørdag den 16 Marts kl. 18, forestilling starter ca 19:30

Spisning: der serveres forret, buffet m. hovedretter og dessert.
I pausen serveres kaffe.
Pris 225 kr. inkl.spisning, forestilling, levende musik og dans. Børn 100 kr.
Uden spisning er prisen 140 kr.
Levende musik leveres af Dan & the Dominos – det bliver en fantastisk aften.

Søndag 17 Marts kl 14

I pausen serveres kaffe og kage
Pris 100 kr. inkl. kaffe og kage. Børn 50 kr. inkl.1 sodavand

Tirsdag den 19 Marts kl. 19.30

Pris 100 kr. inkl. kaffe og kage. Børn 50 kr. inkl.1 sodavand

Fredag den 22. Marts kl. 18.00 , forestilling starter ca 19:30

Spisning: der serveres forret, buffet m. hovedretter og dessert. I pausen serveres kaffe.
Pris 225 kr. inkl. spisning, forestilling, DJ-musik og dans. Børn 100 kr.
Uden spisning er prisen 140 kr.
DJ HARTZ sørger for musik og stemning til dansegulvet – der bliver gang i den.

Vi beder jer om at bruge online tilmelding og allerhelst online betaling.
Det hjælper de frivillige kræfter.

https://aabyskov.nemtilmeld.dk/45/


Man kan også tilmelde sig pr mail

tilmeld@aabyskov-forsamlingshus.dk

evt. telefonisk/SMS til Preben på 2147 1488

Venteliste på NemTilmeld

Du har måske bemærket nogle gange at der bliver udsolgt på NemTilmeld til et arrangement i Huset.

Der er ingen grund til at blive desperat eller ked af det – du kan skrive dig på ventelisten på NemTilmeld, og så ser vi hvad vi kan gøre.

Så snart vi kan finde plads til jer vil du efterfølgende få tilbud om at få pladserne.

Herlig fastelavn – en tradition sætter sig fast

Igen i år var børnegruppen vært for en fastelavnsfest. Knap 50 børn og voksne deltog – og der var igen den herlige lyd af hurtige børnefødder over gulvet.

På trods af de evindelige vinterforkølelser og andre frafald lykkedes dette – med nogen hjælp fra Tordenskjolds soldater 🙂

Det er så dejligt at kunne være med til at de lokale børn (og andre der kom langvejs fra), kan hygge sig sammen i forsamlingshusets trygge rammer.

Her nogle indtryk fra eftermiddagen.

Fælleskalender 5881,5882,5883

Vi har nu et samarbejde mellem 12 foreninger i Åbyskov, Skårup, Vejstrup – der går ud på at have en fælleskalender for planlægning af vores aktiviteter. Det vil resultere i bedre muligheder for lokalbefolkningen.
Dette er et fællesinitiativ fra Åbyskov Forsamlingshus (Preben Gammelmark) og Folk & Fæ (Vibe Eriksen)

Det virker på den måde at hver forening har deres egen kalender som de kan vise til interesserede på deres hjemmeside eller på anden måde, og selv redigere.
Når de enkelte ansvarlige redigerer hver deres kalender, kan de samtidigt se hvad der sker alle de andre steder. Alle kalendere er ‘forbundet’, og det giver bedre planlægning.

Her nogle eksempler

På Åbyskov Forsamlingshus hjemmeside har vi det aktivt HER

Folk og Fæ har det i deres  Aktivitetskalender

Nedenfor er der 3 eksempler på hvordan det kan se ud.

Først en fælleskalender i normal månedsvisning

Herefter en månedskalender for 1 sted: Åbyskov forsamlingshus:

og til sidst en listevisning for 1 sted: Åbyskov forsamlingshus:

Til mit formål med at planlægge mange aktiviteter over et år er dette ‘view’ rigtig interessant: Klik her for nyt vindue

8 Kalendere / 12 Foreninger:

  1. Åbyskov Forsamlingshus: Preben Gammelmark
  2. Folk & Fæ: Vibe Eriksen, Henning & Anja
  3. Skårup Kultur- & Idrætscenter:
    Skårup Idrætsforening: Bo Isaksen
    Skårup Bibliotek: Anne Servais
    Skårup Musikforsyning: jakobsen
    Kunstgruppen: Vibe Eriksen
  4. Skårup Menighedsråd: Jytte Philipsen
  5. Skårup Borgerforening, Pensionistforening og Pensionisternes Hus
    Skårup Borgerforening & Pensionisternes Hus: Jørgen Erik Kristensen
    Skårup Pensionistforening: Ingelise Petersen
  6. Vejstrup Valgmeninghed: Herdis Iversen
  7. Vejstrup Forsamlingshus: henriksen
  8. Vejstrup Borgerforening: Lars Møller Andersen

Se her mere omkring hvordan denne kalender virker :

Fælles Sankt Hans på campingpladsen

Sæt kryds i kalenderen – i år slår Åbyskov Strandcamping og Åbyskov Forsamlingshus bålene sammen til et fælles arrangement.

23 juni ca kl 18…..

Vi synes det ville være sjovt at fejre vores gode samarbejde med campingpladsen, så vi mødes til bålfest der.

Forsamlingshuset sørger for lidt at drikke og spise – noget enkelt – men ellers drejer det sig om at have en hyggelig stund sammen.

 

Fredagsbar – sidste gang før sommerpausen

Igen en hyggelig måde at afslutte ugen på – med en fredagsbar i Åbyskov forsamlinghus 28 April 2017. Det fortsætter vi med – næste gang 19 Maj 2017 kl 16.

Som der var en der sagde: det er jo næsten overraskende dejligt – det her med man kan stille og roligt – uforpligtigende – træffe nogle naboer og have en afslappet samtale.

19 maj er sidste gang for sommerpausen.

Vi ses

Red et liv

Forsamlingshusets hjertestarter har været i brug 1 gang og der har været et par andre situationer hvor den kunne have været brugt i lokalområdet. Næste gang kunne det være en af naboerne der redder dit liv.

Vi er fast besluttet på at blive endnu bedre til at hjælpe hinanden i en nødsituation. Læs her hvad vi gør med hensyn til hjertestarter og lokal akuthjælp.

Som i sikkert ved, er der en hjertestarter ved forsamlingshuset, tilgængelig udenfor. Tag et øjeblik næste gang i kommer i nærheden – se hjertestarteren, hvem der står bag og har sponsoreret den. Send en venlig tanke til initiativtagerne.

Forsamlingshuset står som garant for at hjertestarteren med videre holdes ved lige. Vi har lige tegnet en 6-årig kontrakt og apparatet er i april 2017 erstattet med en helt ny.

Hjertestartergruppen er for tiden 15 personer, men der er helt sikkert plads til flere i gruppen – så sig det bare til Gudmund, som er tovholder.

En stor TAK til det nye udrykninghold:

  • Lennart Greve
  • Kurt Kølle
  • Lea Holck
  • Gudmund Larsen

Det er normalt alarmcentralen der ringer til dem hvis der er brug for det.

Uddannelse i 2017:

  • Introduktionskursus på 40 minutter – for ALLE
    Først og fremmest kommer der igen en tema- og introduktionsaften til vores hjertestarter hvor ALLE gerne må deltage.
    Mon ikke vi finder på noget mad og en forfriskning i den sammenhæng.
  • Udvidet kursus, 3 timer – for hjertestartergruppen
    Hjertestartergruppen bliver yderligere uddannet af www.DuKanHjælpe.dk
  • Akuthjælperkursus, 2 dage – for udrykningholdet
    Vores udrykningshold får yderligere træning så de kan hjælpe ved andre nødsituationer.

Akuthjælp

Vi overvejer at udnytte erfaringerne fra Langeland med deres akuthjælpere. Det hører i mere om.

Er du også en ildsjæl?

Som du kan se er der ildsjæle i og omkring forsamlingshuset der arbejder for at vi har et stærkt lokalsamfund.

Har du ikke lyst til at være med ?

Børnebal: bedårende og varmende

Jeg var fortryllet.

Den glæde, stemning, varme og energi der strømmede mig i møde efterhånden som alle dukkede op – var årets hidtil bedste oplevelse.

Men inden vi kom til det, blev der flittigt forberedt med udsmykning, mørklægning,  lyskæder, disco-kugle med spots – farverige projektører og en røgmaskine.

I køkkenet blev der hekset

Lige ved indgangen havde Kerstin en hyggelig bamseklinik hvor der blevet taget sig kærligt af bamser der havde små lidelser. Meget små 🙂

For at sikre det gik ordentligt til ved baren havde vi disse 2 anstandsdamer til at holde opsyn

 

Ca 35 børn og voksne havde en rigtig sjov tid sammen – der blev grint under danseundervisning til Mormor dansen – og en afsluttende overraskelse til sidst med balloner der væltede ud fra scenen.

Kan i huske Onkel Reje’s mormor ? Her er den:

Jeg er sikker på at noget lignende bliver efterspurgt til en anden gang. En super tak til børnegruppen for at stille dette op – og jeg er sikker på at de gerne ville modtage andre ideer og hjælp fra andre til fremtidige arrangementer.

Her et par indtryk fra en dejlig eftermiddag.

(klik på et billede for at få fuld størrelse)