Fælleskalender 5881,5882,5883

Vi har nu et samarbejde mellem 12 foreninger i Åbyskov, Skårup, Vejstrup – der går ud på at have en fælleskalender for planlægning af vores aktiviteter. Det vil resultere i bedre muligheder for lokalbefolkningen.
Dette er et fællesinitiativ fra Åbyskov Forsamlingshus (Preben Gammelmark) og Folk & Fæ (Vibe Eriksen)

Det virker på den måde at hver forening har deres egen kalender som de kan vise til interesserede på deres hjemmeside eller på anden måde, og selv redigere.
Når de enkelte ansvarlige redigerer hver deres kalender, kan de samtidigt se hvad der sker alle de andre steder. Alle kalendere er ‘forbundet’, og det giver bedre planlægning.

Her nogle eksempler

På Åbyskov Forsamlingshus hjemmeside har vi det aktivt HER

Folk og Fæ har det i deres  Aktivitetskalender

Nedenfor er der 3 eksempler på hvordan det kan se ud.

Først en fælleskalender i normal månedsvisning

Herefter en månedskalender for 1 sted: Åbyskov forsamlingshus:

og til sidst en listevisning for 1 sted: Åbyskov forsamlingshus:

Til mit formål med at planlægge mange aktiviteter over et år er dette ‘view’ rigtig interessant: Klik her for nyt vindue

8 Kalendere / 12 Foreninger:

  1. Åbyskov Forsamlingshus: Preben Gammelmark
  2. Folk & Fæ: Vibe Eriksen, Henning & Anja
  3. Skårup Kultur- & Idrætscenter:
    Skårup Idrætsforening: Bo Isaksen
    Skårup Bibliotek: Anne Servais
    Skårup Musikforsyning: jakobsen
    Kunstgruppen: Vibe Eriksen
  4. Skårup Menighedsråd: Jytte Philipsen
  5. Skårup Borgerforening, Pensionistforening og Pensionisternes Hus
    Skårup Borgerforening & Pensionisternes Hus: Jørgen Erik Kristensen
    Skårup Pensionistforening: Ingelise Petersen
  6. Vejstrup Valgmeninghed: Herdis Iversen
  7. Vejstrup Forsamlingshus: henriksen
  8. Vejstrup Borgerforening: Lars Møller Andersen

Se her mere omkring hvordan denne kalender virker :

Fælles Sankt Hans på campingpladsen

Sæt kryds i kalenderen – i år slår Åbyskov Strandcamping og Åbyskov Forsamlingshus bålene sammen til et fælles arrangement.

23 juni ca kl 18…..

Vi synes det ville være sjovt at fejre vores gode samarbejde med campingpladsen, så vi mødes til bålfest der.

Forsamlingshuset sørger for lidt at drikke og spise – noget enkelt – men ellers drejer det sig om at have en hyggelig stund sammen.

 

Fredagsbar – sidste gang før sommerpausen

Igen en hyggelig måde at afslutte ugen på – med en fredagsbar i Åbyskov forsamlinghus 28 April 2017. Det fortsætter vi med – næste gang 19 Maj 2017 kl 16.

Som der var en der sagde: det er jo næsten overraskende dejligt – det her med man kan stille og roligt – uforpligtigende – træffe nogle naboer og have en afslappet samtale.

19 maj er sidste gang for sommerpausen.

Vi ses

Red et liv

Forsamlingshusets hjertestarter har været i brug 1 gang og der har været et par andre situationer hvor den kunne have været brugt i lokalområdet. Næste gang kunne det være en af naboerne der redder dit liv.

Vi er fast besluttet på at blive endnu bedre til at hjælpe hinanden i en nødsituation. Læs her hvad vi gør med hensyn til hjertestarter og lokal akuthjælp.

Som i sikkert ved, er der en hjertestarter ved forsamlingshuset, tilgængelig udenfor. Tag et øjeblik næste gang i kommer i nærheden – se hjertestarteren, hvem der står bag og har sponsoreret den. Send en venlig tanke til initiativtagerne.

Forsamlingshuset står som garant for at hjertestarteren med videre holdes ved lige. Vi har lige tegnet en 6-årig kontrakt og apparatet er i april 2017 erstattet med en helt ny.

Hjertestartergruppen er for tiden 15 personer, men der er helt sikkert plads til flere i gruppen – så sig det bare til Gudmund, som er tovholder.

En stor TAK til det nye udrykninghold:

  • Lennart Greve
  • Kurt Kølle
  • Lea Holck
  • Gudmund Larsen

Det er normalt alarmcentralen der ringer til dem hvis der er brug for det.

Uddannelse i 2017:

  • Introduktionskursus på 40 minutter – for ALLE
    Først og fremmest kommer der igen en tema- og introduktionsaften til vores hjertestarter hvor ALLE gerne må deltage.
    Mon ikke vi finder på noget mad og en forfriskning i den sammenhæng.
  • Udvidet kursus, 3 timer – for hjertestartergruppen
    Hjertestartergruppen bliver yderligere uddannet af www.DuKanHjælpe.dk
  • Akuthjælperkursus, 2 dage – for udrykningholdet
    Vores udrykningshold får yderligere træning så de kan hjælpe ved andre nødsituationer.

Akuthjælp

Vi overvejer at udnytte erfaringerne fra Langeland med deres akuthjælpere. Det hører i mere om.

Er du også en ildsjæl?

Som du kan se er der ildsjæle i og omkring forsamlingshuset der arbejder for at vi har et stærkt lokalsamfund.

Har du ikke lyst til at være med ?

Børnebal: bedårende og varmende

Jeg var fortryllet.

Den glæde, stemning, varme og energi der strømmede mig i møde efterhånden som alle dukkede op – var årets hidtil bedste oplevelse.

Men inden vi kom til det, blev der flittigt forberedt med udsmykning, mørklægning,  lyskæder, disco-kugle med spots – farverige projektører og en røgmaskine.

I køkkenet blev der hekset

Lige ved indgangen havde Kerstin en hyggelig bamseklinik hvor der blevet taget sig kærligt af bamser der havde små lidelser. Meget små 🙂

For at sikre det gik ordentligt til ved baren havde vi disse 2 anstandsdamer til at holde opsyn

 

Ca 35 børn og voksne havde en rigtig sjov tid sammen – der blev grint under danseundervisning til Mormor dansen – og en afsluttende overraskelse til sidst med balloner der væltede ud fra scenen.

Kan i huske Onkel Reje’s mormor ? Her er den:

Jeg er sikker på at noget lignende bliver efterspurgt til en anden gang. En super tak til børnegruppen for at stille dette op – og jeg er sikker på at de gerne ville modtage andre ideer og hjælp fra andre til fremtidige arrangementer.

Her et par indtryk fra en dejlig eftermiddag.

(klik på et billede for at få fuld størrelse)

Forøget sikkerhed på hjemmesiden

Der sker jo hele tiden noget – og sikkerhed på internettet er jo nok ikke et ukendt tema for mange. I hvertfald blev det også tilrådeligt at gøre det for vores hjemmeside – og det er nu på plads.

Man burde egentlig ikke mærke nogen forskel, og brugerne af hjemmesiden skal ikke gøre noget anderledes. Det hele skulle foregå automatisk.

Det går ud på at al trafik til og fra hjemmesiden er nu krypteret – dvs noget mere sikkert. Ikke fordi vi har noget at skjule, men efterhånden vil der være flere og flere mennesker der IKKE vil tilgå en side der ikke er krypteret.

Men – hvad hvis jeg glemmer dette, og bare bruger et bogmærke der starter med http: ? Intet problem – der sker bare det at hjemmesiden omdirigerer til https: – dvs- det sker automatisk.


Og nu lidt mere teknisk til dem der vil vide det:

URL’en til hjemmesiden starter nu med https …. Det gør at browser og server kryptererer alt indhold før det sender det mellem hinanden. Det gør det noget sværere at snuse ind på hvad der foregår.

Er dette interessant ? Ikke nødvendigvis, men eftersom jeg blev nødt til at gøre det synes jeg også at jeg skulle informere jer om at det er nu gjort.

Rettidig omhu…. som der var en eller anden der sagde..

Opdateret hjemmeside 2017

Jeg havde et behov for at friske husets hjemmeside noget op. Man lærer jo noget hver dag, og foråret gav en del inspiration.
Derudover var jeg så heldig at få lov til at lave nogle billeder hvor en lejer havde pyntet huset fint op – de havde fundet en fantastisk kok der ikke kun kunne lave mad, men også kunne opsætte en utrolig dekorativ buffet.
Mange tak for at få lov til at fotografere det, og for at kunne bruge det på hjemmesiden.

I den næste tid vil hjemmesiden vil stille og roligt blive udbygget – når der er tid – men det vigtigste mener jeg er godt på vej – og det er at vise den dejlige stemning vi alle oplever i huset. Derudover er vores reservationskalender aktiv – det er ret vigtigt.

Nyt er også en fælleskalender for flere ‘huse’ i området. Jeg er i gang med at etablere et samarbejde for at vi får en bedre koordinering af aktiviteter, så vi får flere valgmuligheder, og færre gange hvor der er flere arrangementer samme dag i lokalområdet, som derfor skaber en konflikt.

Jeg har ladet mig inspirere af hvordan man laver hjemmesider nu i 2017 – så siden er optimeret til tablets og mobiltelefoner – men den ser også fantastisk ud på en ‘normal pc’ 🙂
Man skal rulle mere ned over siderne – billederne fylder meget – men de er gode – specielt er jeg ret glad for billedet i baren.

Prøv igen at gå på hjemmesiden : http://aabyskov-forsamlingshus.dk/
Lad mig vide hvad der mangler eller skal ændres, og jeg forsøger at indarbejde det.

Konfirmationstiden

Maj måned er altid en travl tid for huset. Ikke nok med at det er en rigtig dejlig tid med foråret godt på vej, men det er også konfirmationstid, og huset er meget populært netop til dette formål.

Vi fokuserer på at sikre at alle får en god oplevelse med deres arrangementer – men i den måned er der specielt brug for kreativitet og fleksibilitet – og det er indtil videre lykkes hver gang.

Der er rift om datoerne, og ofte er der 3 udlejninger i 1 weekend. Der er reserveringer frem til 2020, så hvis du vil sikre dig huset til en konfirmation i de næste år – er det en god ide at reservere allerede nu.

 

Fleksibel udlejning, udvidet adgang

Hvornår kan jeg få nøglen? Hvornår skal jeg aflevere huset?
Som alle lejere har oplevet : der er vi meget fleksible.

Følger man lejekontrakten bogstaveligt, har man huset fra kl 10:00 til kl 08:00 følgende dag når man tager en heldagsleje.  Men – hvis huset er ledigt dagen før eller efter, kan man få nøglen tidligere og aflevere senere. Det er jo dejligt – så har man tid til at stille op, forberede – og dagen derpå har man ingen stress med at få gjort alt ryddet op og så videre.

Udvidet adgang aftales med viceværten når man lejer huset – og det kan for det meste lade sig gøre – men ikke altid – og specielt ikke i konfirmationstiden hvor der er meget travlt i huset. Det hele er selvfølgelig afhængig af om huset er lejet ud i dagene omkring dit arrangement. Vi er jo forpligtigede til at få huset lejet ud så meget som muligt, så derfor kan situationen ændre sig få dage før dit arrangement.

Du kan sikre dig denne komfort ved at udvide reservationen til dagen før, og/eller dagen efter: Det tilbyder vi til den lave pris af 650 for hvert tilkøb, så hvis man eksempelvis lejer 1 dag, plus dagen efter,  er det:
2350 + 650 = 3000 kr.

Vi er sikre på at i er enige i at dette er en rimelig ordning.

Bestyrelsen er konstitueret

Der er en ny bestyrelsen på scenen for 2017

Bestyrelsen blev valg på generalforsamlingen  9 marts 2017 og har efterfølgende konstitueret sig som følger:

RolleHvem
Formand Arne Jensen
Næstformand Jan Hansen
Kasserer Jørgen Larsen
Sekretær Gitte Jensen
Byggeri Elin Boss
Medlemmer Anne Grethe Skovgaard
Internet Preben Gammelmark
1 Suppleant Jens-Åge Preisler
2 Suppleant Mark Sundstrup