Lejevilkår og Lejebetingelser

Lejevilkår

Huset er en selvejende – en såkaldt  ‘non-profit’ – organisation som stiller huset til rådighed på forskellige måder.

Der er normale udlejninger til private arrangementer, korte udlejninger til generalforsamlinger, receptioner og lignende, men kan efter aftale med bestyrelsen også stille huset vederlagfrit til rådighed for aktiviteter der er til fælles gavn for lokalbefolkningen omkring Åbyskov forsamlingshus.

Alle lejemål omfatter parkeringspladsen, alle lokaler (sal, ølstue, bar, køkken) med undtagelse af lokalet på 1. sal.
Huset er af brandmyndighederne godkendt til selskaber op til 90 personer.

NB: På grund af gentagne kedelige oplevelser ser vi os ikke længere i stand til at leje forsamlingshuset ud til ungdomsfester, 18 års fødselsdage og lignende.

Normal udlejning på heldagsbasis

De fleste arrangementer falder under denne kategori.

Pris: 2350 kr. pr. dag, som omfatter følgende lejeperiode og indhold:

Lejeperiode

Adgang til huset er som udgangspunkt fra kl 12 til 12 følgende dag (24 timer).
Det skal være muligt for viceværten at udføre rengøring m.m. fra 10 til 14 hvis der er anden udlejning umiddelbart før eller efter.

Adgang i mere end 24 timer:

Mundtligt tilsagn: Hvis der ikke er anden udlejning umiddelbart før eller efter, kan der aftales adgang til huset mere end 24 timer. Dette tilsagn gives højst 1 uge før arrangementet.

Tilkøb udvidet adgang: Man kan udvide reservationen til dagen før, og/eller dagen efter, for 650kr per tilkøb.

Standard indhold

  • Service, borde, stole, diverse lysestager og pynt
  • Musikanlæg
  • Flagstang og flag
  • Al forbrug af vand, varme og strøm
  • Almindelig slitage
  • Slutrengøring

Lejer står selv for oprydning, fejning, aftørring af flader. Lejer står selv for hvilken og hvor meget assistance man vil have til sin fest eller arrangement.

Kort udlejning

Nogle arrangementer kan nøjes med et kort lejemål, f.eks. en generalforsamling, reception.

Pris: 725 kr for 4 timer, som omfatter:

  • Adgang i de aftalte 4 timer.
  • Leje af service, borde, stole, diverse lysestager/pynt
  • Musikanlæg
  • Flagstag og flag
  • Al forbrug af vand, varme og strøm
  • Almindelig slitage

Lejer står selv for oprydning, fejning, aftørring af flader og slutrengøring – som skal være afsluttet indenfor de 4 timer (se tilvalg nedenfor) .
Lejer står selv for hvilken og hvor meget assistance man vil have til sin fest eller arrangement.

Kontakt, vicevært og nøgle

Udlejning af huset, Udlevering af nøgle og rengøring, aftale om tilvalgsmuligheder varetages af:

ChristianeGammelmarkChristiane Gammelmark

Viceværttelefon: 3048 2738

Mail: vicevaert@aabyskov-forsamlingshus.dk

Tilvalgsmuligheder

Der er mulighed for at lette arbejdet med at forberede og gennemføre et arrangement. Vi har nogle hjælpere og en støttegruppe som eventuelt kan springe ind og tilbyde hjælp.

Rengøringsassistance

Hvis du gerne vil fritages for oprydning, rengøring i forbindelse med en normal udlejning – eller vil gerne udnytte de 4 timer til en kort udlejning – kan du bestille denne service hos viceværten.

Ekstraudstyr

Gennem støttegruppens aktiviteter er der skaffet flere muligheder til at udstyre din fest.

  • Duge: der er passende duge til alle borde i lysegrøn og kalkhvid.
    Pris: 200 kr inklusive vask
  • Køkkensæt: viskestykker, klude, håndopvaskemiddel
    Pris: 125 kr inklusive vask og forbrug
  • Affalds-sække-sortiment
    Pris: 50 kr for store sorte affaldssække samt store klare sække til dåser
  • Design lysestager til alle borde
    Pris: 125 kr inklusive rengøring
  • Trådløse varmeplader til buffet
    Pris: 125 kr inklusive rengøring
  • LED lys-sæt bestående af 12 stk vokslys der lyser med LED, samt 2 store og 2 mellemstore lanterner
    Pris: 125 kr inklusive batterier

Personale

Vi kender flere som er vant til at hjælpe med arrangementer i huset. Viceværten kan formidle kontakten.

Andet?

Vi er åbne for andre ønsker – spørg viceværten – vi bestræber os på at finde en løsning.

Lejebetingelser

Lejemål omfatter:

Lejemålet omfatter alle lokaler med undtagelse af 1. sal.

Huset er godkendt til selskaber op til 90 personer.

Alt køkkenudstyr og service kan benyttes, men lejer medbringer selv

  • håndklæder
  • viskestykker
  • håndopvaskemiddel
  • karklude
  • Store affaldsække
  • Store klare affaldssække til dåser fra øl eller sodavand

Lejemålet er kun gældende for den aftalte dato og skal være klargjort til aflevering senest den følgende dag kl. 12:00 med mindre andet er aftalt og påført lejeaftalen.

Reglement:

  • Der er rygeforbud i hele huset.
  • Af hensyn til naboer må der ikke spilles høj musik for åbne vinduer. (tip: se Ventilationsanlæg)
  • Det er ikke tilladt at stå på borde og stole.
  • Fyrværkeri kræver politiets tilladelse.
  • Scenen må ikke benyttes uden forudgående aftale – (tip: se Scenen)
  • Forsamlingshuset må ikke benyttes til overnatning.

Ansvar:

Forsamlingshuset påtager sig intet ansvar for bortkomne eller ødelagte ting.

Skåle, fade, porcelæn og andre ting, som tilhører huset må ikke fjernes fra forsamlingshuset. Lejeren medbringer selv emballage til madrester m.m.

Skader på huset eller på dets inventar, forårsaget af lejeren eller dennes gæster, skal erstattes af lejer til dagspris, eller repareres for lejerens regning.

Rengøring:

  • Køkken
    • Service, bestik og glas tørres af efter opvask i opvaskemaskine og stilles på plads.
    • Madvarer fjernes. Ovne, komfurer og køleskabe rengøres. Køleskabe slukkes og åbnes. Der skal ikke slukkes for fryser.
  • Affald
    • Tomme flasker fjernes. Flaskecontainer findes uden for.
    • Dåser lægges i klare sække og stilles ved containerne uden for.
    • Skraldespande tømmes. Affaldscontainere findes på parkeringspladsen.
    • Papkasser foldes ud og stilles i baggangen ved døren.
  • Lokale
    • Borde tørres af og stilles som da huset blev modtaget.
    • Stole stables max. 5 pr. stak og stilles som da huset blev modtaget.
    • Der fejes og/eller støvsuges i de anvendte lokaler.

Reservation og betaling:

Et beløb på 500,00 kr. betales forud ved bestilling og først når denne betaling og lejeaftalen, i underskrevet stand, er modtaget, betragtes huset som reserveret. Restbeløbet betales senest 2 måneder før lejedato.  Er der mindre end 2 måneder til lejemålets begyndelse, er det fulde lejebeløb forfalden til betaling.

Ved afbestilling af huset mere end en måned før lejedato tilbagebetales hele beløbet med undtagelse af forudbetalt leje på 700,00 kr. svarende til beløbet for rengøring.

Ved afbestilling mindre end en måned før lejedato tilbagebetales kun et beløb svarende til den forudbetalte leje = 500,00 kr..

Aflevering:

Ved aflevering vurderes husets stand og service tælles op.

Ønsker lejeren at deltage i vurderingen, aftales tidspunkt ved udlevering af nøgle.

Ønsker man ikke at deltage, accepterer lejeren vurderingen og evt. fastsættelse af erstatningskrav/betaling for ekstra rengøring.